4/29/2013

[005] Krytycznie o Julie May

Dziś zajmę się oceną bloga Julie May - www.let-love-speak.blogspot.com. 

1. Pierwsze wrażenie:
Wrażenia nie zrobiłaś zbyt dużego. Wprawdzie masz ładny szablon na zamówienie (pasujący do historii), ale sam wygląd bloga jest taki nudny. Brakuje Ci elementów, które przyciągają uwagę, ale o tym parę linijek niżej. Ale w końcu mogę ocenić bloga, gdzie akcja nie dzieje się w Londynie, Nowym Yorku czy w podobnych miejscowościach. Masz trochę dziwny tytuł blog - let love speak. Niech miłość mówi? Zmieniałabym to na może "niech miłość mówi za nas" czy coś w tym stylu, bo wygląda to tak, jakby urawane w połowie zdanie. No, a napis na belce jest fantastyczny i idealnie pasuje do opowiadania. 7/10

2. Estetyka:
Naturalnie - zacznę od kart. Przede wszystkim brakuje mi tam czegoś o tobie, chociażby kontaktu. Bo na blogu nigdzie nie ma najmniejszej wzmianki o tobie, więc warto by było umieścić takową w kartach. Reszta jest  porządku - nie za dużo, nie za mało. Zobaczmy jeszcze, co w środku. W "Bohaterach" jest wszystko na miejscu. Zdjęcia dobrej wielkości, mamy imię, nazwisko, nawet pseudonim, ale jedyne, czego mi brakuje, to kilka charakterystycznych słów o tej osobie. Mogłabyś wymienić parę cech postaci itp. Podoba mi się to:
W POZOSTAŁYCH ROLACH: 


DONG YONGBAE


CHOI SEUNGHYUN


KANG DAESUNG

LEE SEUNGHYUN 
"Spis treści" - jest okey, tylko ten "Szablon". Z reguły po prosu wkleja się button na bloga - tak lepiej i tobie też tak radzę zrobić. No i "SPAM", który masz, i oczywiście powinien być. 
Wspominałam, że na blogu jest jakoś nudno.  Już wiem dlaczego.  Po pierwsze, nie masz jakiś fajnych dodatków, np. obserwatorów, którzy by wypełnili wolną przestrzeń w prawej kolumnie. "Aktualności" jakoś zlewają się z tłem, powiększyłabym literki i zmieniła na białe. A tą wyszukiwarkę, to nie wiem, po co masz. Starczy, że dodałaś "Spis treści". Lepiej, żebyś to usunęła (w sensie tą wyszukiwarkę). No, a żeby dodać jakiegoś lepszego efektu, mogłabyś użyć ozdobnych czcionek do tytułów kart. Ozdobną czcionka mogłabyś zapisać też tytuł posta i od razu wygląda lepiej. 
Kiedy już jestem przy postach, to może przejdę do ich zapisu. I tu od razu podam ci kod css, dzięki któremu wyśrodkujesz tytuł i datę posta - dla tytułu: h3.post-title, .comments h4 {text-align: center;}, dla daty:  h2.date-header {text-align: center;} , a żeby ich użyć wchodzisz na "szablon", klikasz "dostosuj", otwierasz zakładkę "zaawansowane", a na jej samym dole są "Komendy CSS" i wklejasz komendy jedną pod drugą. Co do reszty zapisu notki. Powinnaś wyjustować tekst i nie rób takich wielkich przerw między pierwszym myślnikiem, kiedy piszesz dialogi. Kiedy wkładasz pojedyncze japońskie słówka w tekst, daj do nich gwiazdkę, a pod rozdziałem zapisz, co to słowo znaczy. Musze się przyczepić do prologu. Jeśli kończysz akapit i zaczynasz kolejny, nie musisz pomiędzy nimi przerwy. To samo tyczy się dialogów + te przerwy między pierwszym myślnikiem, o czym już wspominałam. Całe szczęście, że poprawiłaś się już w pierwszym rozdziale, ale te przerwy w dialogach dalej są. Myślę, że to wszystko, co powinno odnosić się do estetyki. 9/15
3. Twoja twórczość: 
  • Fabuła - fabuła oparta na liderze znanego zespołu. Hm, skąd ja to znam... Jednak czytelnika intryguje Hayoo, która wydaje się być tajemniczą osobą. Po przeczytaniu prologu, od razu wiadomo, że będzie nie mało zamieszania z Soo. Na dzień dzisiejszy nie spotkałam się jeszcze z blogiem na podstawie zaspołu Big Bang. Mimo wszystko, fabuła na razie nie wydaje się być zaskakująca, no ale, jesteś dopiero przy pierwszym rozdziale, więc, mam nadzieję, że się mylę. Niestety, muszę jednak ocenić to, co na razie masz, a zaistniały rozdział nie prowadzi do niczego, hm, nowego, czego czytelnicy blogo-opowiadań nie czytali. 10/15
  • Charakterystyka postaci - na razie zbyt wielu postaci nie przedstawiłaś (oczywiście, to nic złego, bo to dopiero 1 rozdział). Zacznę od Soo, która jest cyniczną, wredną i arogancką osobą, ale, mimo wszystko, dobra przyjaciółką. Wydaje się nie przejmować innymi i jest sobą. Jednak  charakter sławnego Jiyong  wydaje się być ciekawy. Jako gwiazda k-pop' u dba o swoją dziewczynę. I tu właśnie obalasz mit wszystkich opowiadań o 1D, w których chłopcy najczęściej są puszczalskimi, wrednymi i przebrzydłymi facetami. Brawo! Jiyong ma poczucie humoru i można z nim normalnie pogadać, bez żadnych nieprzyzwoitych wzmianek. A jego dziewczyna, cóż... pozostaje zagadką, bo wciąż zaskakuje swoim zachowaniem. Podsumowując. Charakterystyka postaci u Ciebie jest poniekąd oryginalna, bohaterowie nie wydają się być takimi, jak w większości opowiadań i są raczej osobami, które warto poznać. Nie masz ode mnie żadnego minusa ; ) 15/15
  • Oryginalność - jak wspomniałam, oryginalni są Twoi bohaterowie, lecz sama fabuła nie wydaje się wybić. Rozumiesz, sławny zespół, który jest główną obsadą opowiadania... Mimo wszystko, postawiłaś postacie w dobrym świetle. Zobaczymy, co będzie dalej. 8/10
  • Sposób spostrzegania i przelewania myśli na papier - najważniejsze, co muszę zaznaczyć, to to, że w końcu główny, sławny bohater nie jest nikim nieprzyzwoitym i bardzo dobrze radzisz sobie spostrzegania wszystkiego z jego punktu widzenia. Dobrze radzisz sobie także z, jak to nazywam, efektem wizualnym, czyli - dobre opisy, nie ją długie, zaznaczasz to, co najważniejsze, dajesz krótkie wzmianki o aktualnych odczuciach bohaterów. Odpowiednio rozwijasz akcję, nie zatrzymujesz niczego nagle w środku i nie starasz jak najszybciej zakończyć akcji. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to do powtarzania słówek: który przytulał maleńką, białą kuleczkę – jej suczkę imieniem Nassę. Nassa pojawiła się w jej życiu niedawno. Matka podarowała jej maltańczyka, odkąd zaczęła podróżować i przestała miewać czas dla swojej jedynej córki, a Nassa miała być powiernikiem jej sekretów.
                   Soomi uśmiechnęła się na widok przyjaciela, który bawił się z Nassą. 
    Czy nie za dużo tego Nassa? Masz bogate słownictwo, co jest bardzo ważne, i odpowiednio dobierasz słowa, ale lepiej unikaj takich powtórek. Bo często zdarzają się też powtórzone imiona. Możesz je zastąpić synonimami np. rudowłosa, niebieskooka, bohaterka/postać. Nie mogę nic więcej napisać, bo też nic więcej nie da się wywnioskować z uwagi na krótkie rozdziały. 8/10
    • Dialogi - nie jest ich zbyt wiele, ale wystarczy. Dobrze odbierasz charakter postaci i wiesz, jak pisać słowami sarkazmu. Nie pisząc imienia, rozpoznałabym, kto co mówi ; ) 5/5
    • Ortografia - to chyba będzie najkrótszy podpunkt, bo wszystko jest idealnie. Żadnych błędów ortograficznych, ani niechcianych zamianek z "też" na "tez". 5/5

    4. Dodatki:
    Dodatki, których raczej brak. Naprawdę, dobrze,  żebyś wypełniła czymś tę pustkę w prawej kolumnie. Oczywiście bez żadnej przesady i nieładu. Najlepiej by było, gdybyś dodała obserwatorów i może krótki zwiastun następnego rozdziału, lub informację, kiedy się takowy pojawi. Może też zakładkę, czegoś w stylu "pytania do bohaterów". Jednak w kartach wszystko się zgadza, tylko popraw ten "Szablon" jak radziłam. 2/5

    5. Chwalić, czy ganić:
    Jeśli ktoś lubi koreańskie postacie i opowiadania z sławnymi zespołami, to zapraszam. Mimo wszystko, najbardziej zachęciłaś mnie Twoimi bohaterami. Są oni takim odskokiem od typowych opowiadań. Mam nadzieję, że będzie jakiś zwrot akcji, który wyróżni się spośród wielu podobnych blogów. 13/15 
    Zyskałaś 82 punkty, co daje Ci ocenę młody pisarz : )

    I koniec kolejnej oceny. Jest krótka, bo są tylko dwa wpisy na blogu. Starałam się przynajmniej trochę doradzić i zatapiać w najmniejsze szczegóły, jednak bardzo ciekawi mnie Wasza opinia, drodzy czytelnicy, bo nie wiem, czy jest sens poprawiać ocenę (chociaż mam nadzieję, że nie trzeba będzie), skorko już drugi raz bym to musiała robić. Przepraszam za dziwny zapis "Twoja twórczość" ale coś nie poknociło.
     

76 komentarzy:

  1. Czy wiesz już może ile pozostałe autorki mają czekać na oceny u innych oceniających?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć, pisałam w poprzednim komentarzu i mam pytanie; czy ocenisz mojego bloga Good-boy-and-bad-girl.blogspot.com czy nadal mam czekać na ocenę od Hopless?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Hopless wyrazi zgodę, to mogę ocenić : ).

      Usuń
  3. Dziękuję, dziękuję! Wiem, że są tylko dwa wpisy, ale ja chciałam poprawić wszystko już na samym początku.
    Mówisz, że blog jest pusty? No cóż, ja osobiście nie lubię tych wszystkich gadżetów na blogu, a aktualności dodałam na szybko, żeby spełnić wszystkie punkty regulaminu, chociaż zgłoszenie było, no cóż, dziwne na swój sposób, bo nie zrobiłam tego na blogu.
    Adres jest taki, ponieważ ja tłumaczę to tak: niech przemówi miłość. Nawiązuje do Soomi i Jiyonga. Niech przemówi ich miłość.
    (zdradzam za dużo, zdecydowanie).
    Szablon nie jest zamawiany, ale Koreanka jest, pasujący napis jest, no to pobrałam.
    Ta wyszukiwarka też mnie wkurza. Wiesz, to jest ten pasek, który POWINIEN być u góry, ale jest z boku i nie da się go przesunąć czy usunąć. Za kody CSS pięknie dziękuję.
    Fabuła... Nie wiem, co miałabyś komentować w fabule, skoro to tylko dwa wpisy. Na razie zero akcji. Chcę przedstawić bohaterów, ich odczucia, życie.
    Cieszę się, że podobają ci się postacie! Zawsze zanim zacznę pisać jakiekolwiek opowiadanie, staram się nakreślić zarys moich postaci. Jiyong to moja ulubiona postać! Tworzyłam go w oparciu o moje wyobrażenie G - Dragona. Starałam się także spojrzeć na kulturę, show - biznes Korei Płd., żeby bardziej wczuć się w to, co piszę.
    Wiem, mam problem z powtórzeniami. Muszę nad tym popracować.
    Kurczę, krótkie rozdziały? Na serio? Ostatni jak sprawdzałam w Wordzie miał 3, 5 strony. Ja myślałam, że wystarczy! No, cóż, nad tym też trzeba popracować.
    A pomogłabyś mi z tym buttonem i wyszukiwarką? Ja nie wiem, jak to zrobić...
    Wybacz, że zwracam ci uwagę na takie błahe rzeczy, ale ja nienawidzę jak ktoś myli kraje w Azji. W tekście pojawia się koreański, nie japoński. Mam zamiar stworzyć osobną zakładkę z myślą o tym języku, tylko nie wiem, czy to dobry pomysł.
    Cóż, dalej nie napisałaś czy mnie chwalić czy raczej ganić. Mnie na tym bardzo zależy. :)
    Ostatnio jak oceniałaś mojego bloga (stay-there-forever) dostałam bodajże 3, a teraz chyba 4, prawda? Czyli poprawiłam się!
    Jeszcze raz dziękuję za ocenę. Ona dla mnie wiele znaczy.
    Julie May. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już mi mów, gdzie jest wzmianka o Japonii, a zaraz ją zmienię. Nie wiem czemu tak napisałam, bo na blogu wyraźnie jest - Korea Płd. Hm...
      Pozwolisz, że zaktualizuję "Chwalić czy ganić" po 3 rozdziale? Bo naprawdę trudno mi na razie ocenić.
      Tak, to jest czwórka : ). No to brawo za poprawę! : D
      Myślę, że ocena chyba Ci odpowiada, co? Jeśli chcesz, żebym coś poprawiła, to mów od razu : ).

      Usuń
    2. No tak, a jeśli chodzi o adres, to musiałam przetłumaczyć zbyt dosłownie, ale inni też tak mogą zrobić. I właśnie od tego są szablony na zamówienie (między innymi). Na nich, najczęściej, są wytłumaczone te cytaty i warto taki mieć. Wiem, że ten Ci odpowiada i w ogóle, ale czy nie byłoby fajnie mieć szablon, który ktoś zrobiła specjalnie dla Ciebie? : )
      Jeśli chodzi o button i wyszukiwarkę. Z buttonem sama nie wiem, jak robić... Wiem, śmieszne. Po prostu dodaję link na głównej stronie. Ha! Komuś wytykam, a sama tak nie mam... Ale wolę, żeby inni mieli dobrze ; ). A jeśli chodzi o wyszukiwarkę, to chyba wiem co jest grane. Albo szablon został tak zaprojektowany,że ten dodatek wskakuje Ci do kolumny, albo po protu musisz ją usunąć (na ustawieniach w układzie). Hm, jeśli tam tego nie będzie szło usunąć, to może skorzystaj z tego kodu CSS - .navbar { display:none; } . :)

      Usuń
  4. Droga Juge lub Sharley Shy.
    Prosiłabym o usunięcie mojej kolejki. Odeszłam z Krytykarni, a to wprowadza czytelników błąd. Wiele z nich ma pretensje o zwlekanie z oceną. Jeszcze raz proszę o usunięcie mnie z załogi.
    Przepraszam i życzę sukcesów w prowadzeniu tejże ocenialni. : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mogę wstawić po prostu do wolnej kolejki? : )

      Usuń
    2. Uspokój się Midori, uspokój... Dlaczego ja jestem w wolnej i dlaczego NIC o tym nie wiem? Fajne macie zasady, że tyle czekam, a na koniec jeszcze mnie wywalacie bez uprzedzenia do wolnej... Dzięki.

      Usuń
    3. Okej, skoro zależy Ci na czasie - napisz. Do której z nas chciałabyś zostać przeniesiona? Mogę wykonać Twoją ocenę po uporaniu się z pierwszą, która jest w mojej kolejce. Tyle z mojej strony.

      Usuń
    4. Poza tym, nie zwalaj winy na nas wszystkie, bo to w końcu Lya Suun odeszła i to ona powinna Cię poinformować.
      Ale nie dziwię Ci się, że jesteś zła, bo w końcu długo czekasz i jeszcze na koniec dowiadujesz się, że jesteś w wolnej. Jeśli chcesz, to ja mogę ocenić bloga, ale to zależy od Ciebie.

      Usuń
    5. Przeczytam Wasze preferencje co do tematyki blogów i napiszę.
      Rozumiem, że nie macie na nią wpływu, ale to także Wasza ocenialnia i powinnyście dbać, żeby wszystko było okey.
      Dziękuję za takie w porządku podejście do sprawy, bo już się spotkałam z naskoczeniem na mnie, bo powinnam sobie pilnować ocen ;d
      Z drugiej strony, zaskakuje mnie olewcze podejście tamtej dziewczyny "Odejdę sobie, ani me, ani be, reszta niech się bawi z rzucającymi się autorami blogów z mojej kolejki".
      Pozdrawiam!

      Usuń
    6. Dobra, to jakbyś mogła, to Ty mnie oceń, Su Shan. O ile nie będę musiała w nieskończoność czekać.

      Usuń
    7. Jesteś 3 w kolejce, więc możesz być pewna, że za jakiejś 2-2,5 tygodnia ocena się pojawi :).

      Usuń
    8. A, i podaj mi jeszcze dokładny adres bloga, którego mam ocenić.

      Usuń
    9. Dzięki. To będzie kami-no-musume.blogspot.com i chyba zapomniałam wcześniej napisać, że zmieniłam nick z Dominika na Midori.

      Usuń
    10. Okej, już Cię wpisuję do kolejki c:

      Usuń
    11. Dziękuję :D

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. INFORMUJĘ, ŻE ODESZŁAM Z KRYTYKARNII JUŻ W LUTYM. PRZEPRASZAM, ALE NIE WRÓCĘ. ;C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moment, ŻE NIBY CO?!
      Dlaczego nic nie wiem?

      Usuń
    2. ŻE WHAT?!
      Juge, jest maj! Trzy miesiące i nie raczyłaś nawet nikogo powiadomić? Na samym starcie zrezygnowałaś. -.-
      Nie chcę nikogo obrażać, ale teraz widać jak na dłoni, kto jest ODPOWIEDZIALNY i potraktował Krytykarnię na POWAŻNIE, a nie jak "nudzi mi się, założę, odejdę i zawiodę ludzi". ;_______________;

      Usuń
    3. Pierwsza sprawa - miło, że wypowiadasz się z anonimowego konta, a druga - może sami będziecie oceniać?! Szlag mnie trafia jak widzę, że wszyscy narzekają, bo mają nieocenione blogi. Jesteśmy robotami? Ja i Juge odeszłyśmy, bo miałyśmy jak widać poważne powody! Bardzo uprzejmie was proszę, abyście o tym zapomnieli. Su Shan i Sharley Shy starają się i należą im się pochwały, że mają tyle cierpliwości i tyle czasu poświęcają oceną.
      Chcecie wyjaśnienia?
      Odeszłam z powodów rodzinnych. Rozwód rodziców nie wpłynął pozytywnie na maje samopoczucie. W dodatku miałam problemy w szkole. Nie miałam czasu, aby zająć się jeszcze waszymi blogami. Zadowoleni?
      Przepraszam,
      Hekate (dawniej Lya Suun)

      Usuń
  7. Czyli co? Została już tylko Su Shan?
    Widać teraz kto jest odpowiedzialny. Jeśli już się kończy swoją przygodę z ocenianiem wypadało by dokończyć swoje sprawy. Nie uważacie?
    Jak widać Su Shan jest tylko odpowiedzialna.
    Juge odeszła, Lya suun też. Nie wiem jak Sharley, więc nic nie mówię. To kto jeszcze został? *o*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hoppeles i na szczęście Sharley też się udziela mimo, że odeszła :). Myślę, że Hoppeles po prostu masz trudniejszy okres z krytykarnią. Nie wiem, zobaczymy.

      Usuń
    2. Mimo, że nie można powiedzieć, odeszłam, zamierzam, tak jak to ujęła Kaja, dokończyć swoje sprawy. Mamy weekend majowy, mam nadzieję, że uda mi się dodać ocenę w ciągu tych kilku dni. Miałam trochę swoich, niedokończonych spraw, ale to już przeszłość :)

      Usuń
    3. No dobrze, ale co z juge? Wiedziałaś, że ona odeszła, Sharley? :c

      Usuń
    4. Wspominała, ale miałam nadzieję, że opublikuje stosowną notkę i upora się z ocenami. Cóż, ja postaram się nadrobić wszystko za nią.

      Usuń
    5. Jeśli chcesz, możemy przedzielić jej kolejkę na pół. Jedną część ocenię ja, drugą Ty. Tylko czy osoby, które mają być ocenione będą tak chciały. Bo jednak zgłosiły do juge, a nie do Ciebie czy do mnie, nie?

      Usuń
    6. Hm... Może na razie dać informację o tym, że osoby z kolejki nieaktywnych oceniających muszą wybrać ponownie oceniającą?

      Usuń
    7. O, tak, to by był lepszy pomysł :).

      Usuń
  8. Ehh.. Nie mogę opublikować komentarza w Zgłoszeniach ani Regulaminie, więc piszę tutaj; nie wiem, czy przysługuje mi takie prawo, ale BARDZO proszę o przeniesienie mojego bloga do kolejki Su Shan.

    OdpowiedzUsuń
  9. I jeszcze się okaże, że usuniecie Ocenialnie, bo nie jesteście na siłach, by ją prowadzić. Aż szkoda gadać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie osądzaj pochopnie. Nawet mi przez myśl nie przeszło, żeby usuwać krytykarnię O.o

      Usuń
  10. Meet and Greet: This is generally introduction of the car sales character to the
    potential car buyer. Discipline once learned to be a child, can not be unlearned.


    Feel free to surf to my webpage - agencja detektywistyczna

    OdpowiedzUsuń
  11. As with virtually just like any area of life, communication is
    critical point. Given this, it's no wonder that many companies invest in consumer's service training.


    Review my blog post :: ochrona obiektów lublin

    OdpowiedzUsuń
  12. They're easy of plant, and would need little care. It'll save you
    time and expense since you won't be replacing broken tools frequently.

    Here is my homepage ... kancelaria adwokacka łódź

    OdpowiedzUsuń
  13. Strength training has exercises like deadlifts, squats, lunges,
    pushes, and pulls. Leerburg has a sample of his address to
    be with a new movies.

    Here is my weblog; adwokat warszawa

    OdpowiedzUsuń
  14. Can be clearly one within the best quality braking systems
    out in industry. You should be able to assist you remove the power from the mould.


    my website; adwokat warszawa

    OdpowiedzUsuń
  15. The problem is an art form that is designed to never lose demand.
    Her first major success broke out in Japan while the young woman was on the
    particular USO tour all through Okinawa.

    my weblog ... organizacja wczasów

    OdpowiedzUsuń
  16. Also, most law firms nowadays offer than merely
    base legal services. Each case is unique and you might want to investigate your
    scenario more.

    Also visit my homepage ... agencja detektywistyczna warszawa

    OdpowiedzUsuń
  17. That a lot of support is a person walking with good footwear.
    Instead you ought to opt for naturopathy that has no side effects just about all.


    my blog post; agencja detektywistyczna warszawa

    OdpowiedzUsuń
  18. health insurance is mandatory because health consideration
    is very beloved. Is it easy to achieve good health through the
    law of attraction?

    Here is my weblog; biuro detektywistyczne

    OdpowiedzUsuń
  19. Compare several creative designers and check out their
    quotations and written proposals entirely.
    A major biobank shouldn't attend the mercy of this software.it's using.


    my website - usługi detektywistyczne

    OdpowiedzUsuń
  20. This simple tip will protect you a lot related to frustration.
    For burned concerning residue, use their cleaner recommended
    by the manufacturer.

    my blog detektyw warszawa

    OdpowiedzUsuń
  21. Also, they provide a secure and healthy connected with illumination.
    This might have its pros and cons like type of new
    invention arrive to exist.

    Here is my web page - prywatny detektyw warszawa

    OdpowiedzUsuń
  22. Still, the process spins a lot out of pure silicon on to expensive dust.



    My site :: prywatny detektyw warszawa

    OdpowiedzUsuń
  23. Each individual piece of some sales presentation is probably a step.

    Adjectives that I may likely use are repetitive, sloppy, and
    dull.

    Review my website - pobierowo

    OdpowiedzUsuń
  24. These all clear away from you the requirement amongst batteries
    and at times electrical circuitry.

    Here is my web-site ... zespół muzyczny Poznań

    OdpowiedzUsuń
  25. Established on present technology often the DOE roadmap is literally conservative.



    Also visit my webpage - organizacja wczasów

    OdpowiedzUsuń
  26. so a first time user may also use it conveniently without drawback.
    When it comes to screening printing, you'll get several benefits these kind of printers.

    Also visit my website - ochrona przeciwpożarowa

    OdpowiedzUsuń
  27. They have affordable prices for health care against termites.
    metal tools should be cleaned but also coated with a light oil
    to minimize the risk of rusting.

    Visit my weblog ... borelioza

    OdpowiedzUsuń
  28. Costume party planning software happens to be a perfect assortment for many so many different reasons.


    My webpage: candida

    OdpowiedzUsuń
  29. Folk can be improvised upon and so can be classical," said Banks. Instead, this was a complicated brand of music for a period of security and expectations.

    my website :: historia piwa

    OdpowiedzUsuń
  30. The majority of fighters train four to six a short a
    week, but not everyone includes this luxury.
    You will need to create a period that maximizes
    period and in the work out.

    Look at my site - borelioza

    OdpowiedzUsuń
  31. You will find plethora of translator apps
    available to obtain smart devices. Business enterprise transactions are also being made on
    the Internet.

    my web site :: strona główna

    OdpowiedzUsuń
  32. Usually individuals who have disability may get a monthly check long term loans He instead
    handed down certain expenditures to suggests, which higher taxes,
    and he increased costs for companies amounting to $5

    Also visit my webpage: long term loans uk

    OdpowiedzUsuń
  33. The person is often required to produce a postdated verify covering the excellent amount http://1yearloansdepot.co.uk/ This brand new
    legislation carries on allow the ordinarily
    high annual percentage rates that payday lenders
    argue that they must collect to produce short term loaning profitable, but requires
    salaryday lending companies to follow exactly the same rules as being the state's business collection agencies firms

    Here is my page 1 year loan

    OdpowiedzUsuń
  34. Lilianfels Blue Mountains Conventional hotel provides rejuvenating
    pursuits such as yoga, Pilates and day spa. These methods are also beneficial for that respiratory system.


    Also visit my page ... http://organizacja-wczasów.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. This, as you'd expect, turns visceral you can avail the hard currency in a identical comfortable way. http://www.rightchoicepayday.co.uk Your applications programme volition nonmoving get approved regular though you're grabbing bad credit
    entry factors for case lost payments, due is canonical direct into your news report
    after corroborative practical application.

    Here is my web-site: cash till payday

    OdpowiedzUsuń
  36. By making use of this credit entry fifty-fifty harder for children and teens who believe the domain
    revolves about them. http://www.specificpayday.co.uk For representative,
    if you are twenty dollar bill days out because payday loans uk
    for bad credit are trustworthy financial guardian in your difficult multiplication.


    My website :: quick money

    OdpowiedzUsuń
  37. Any low calorie consumption consumption appliance would possibly be powered while
    solar panel system.

    Feel free to surf to my weblog: STRONA GŁÓWNA

    OdpowiedzUsuń
  38. So make a trial to hire a legal counsel with special understanding of
    your law.

    My site; homepage

    OdpowiedzUsuń
  39. Good daу! This post coulԁn't be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him. Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!

    Also visit my web blog ... tabletki na erekcje

    OdpowiedzUsuń
  40. I like the helpful infο you supplу in your artісles.
    I'll bookmark your blog and test again here regularly. I am rather sure I'll be informed a lot of new stuff right
    herе! Good luck for the nеxt!

    Also visіt my page - chwilówka

    OdpowiedzUsuń
  41. I believe ωhat you publіshеd maԁe a
    ton of sense. However, thіnk about thіs, suppоse you ωеге tо crеаte а awesome headline?
    I mеаn, I don't wish to tell you how to run your blog, however suppose you added something that grabbed a person's
    attention? ӏ mean "[005] Krytycznie o Julie May" is a little vаnilla.

    You might look at Yahοo's home page and note how they write news headlines to get viewers to open the links. You might add a related video or a pic or two to grab readers interested about what you've ωrittеn.

    Just my oρinion, іt ωould make уour ωеbsite a little bit more inteгesting.



    Look into my homepage: jak przedłużyć stosunek

    OdpowiedzUsuń
  42. It would supply an are perfect to arrange easily data into rows
    and columns and if you have to show tabular data inside a web page you have to use them!

    cheap web hosting With so many companies claiming to offer the best, it more entropy on the
    topic of hosting if you want to find a provider that suits you.


    Also visit my weblog: web hosting

    OdpowiedzUsuń
  43. Natalia Ramirez is any tolerant of deceitful car hurt title by the supplier.

    us car hire snag all types of carsYou can rent past two days, product volumes of the Peugeot 107 have remained on an upward style.


    My web site: http://www.bestcarhirespain.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  44. The Tip is set into are carriers and 1 in aprox.
    car hire liverpool Believe it or
    not, they and he knows his way just about the country.



    Also visit my blog :: car hire gran canaria

    OdpowiedzUsuń
  45. The ruined project Fate to all. car hire portugal sequential Killers Ink is a lot
    more than having a selling plan in shoes, and executing that plan.


    Look at my webpage; car hire inverness airport

    OdpowiedzUsuń
  46. Hello Τhere. ӏ found your blοg using msn. This іs a very
    well written article. I'll make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I will certainly comeback.

    Feel free to visit my homepage ... harvard mba

    OdpowiedzUsuń
  47. Harry Blount - Lehman Brothers Okay, obtain apayday loanwhich
    is a modest, short terminal figure loanword aforethought to cover an private's expending until his succeeding pay. www.paydayonline.webeden.co.uk The almost convenient feature of speech is that you dont want be acquired through and through this word form of credit extends from 200 to 25,000.

    Here is my web page ... new payday lenders

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy