5/21/2013

[008] Odmowa oceny bloga Midori, pomoc przy blogu + informacja!

Odmawia ceny bloga Midori - www.kami-no-musume.blogspot.com
Nie ogarniam fandomu, mangi, anime, Naruto i reszty, to też, nie będę oceniała bloga o podobnej tematyce. Zresztą, autorka podała w zakładce "Oceny", że Moje opowiadanie, to fanfiction do anime/mangi „Naruto”. Wszystko opiera się na fandomie (...). Dlatego proszę Was – jeśli nie znacie fandomu, dajcie mi znać, a ja albo wycofam się z oceny, albo zmienię Oceniającego. Także sami widzicie. 
JEDNAKŻE, po skontaktowaniu się z Midori i poinformowaniu ją o odmowie, wpadałam na pomysł, aby opisać tylko estetykę. Można to wziąć za taką jakby pomoc przy blogu. 

Estetyka: 
Widzę chaos w kolumnach. Nie kapuję Twojego rozstawienia gadżetów - te, z jednej "grupy", są rozdzielone. Np. button do szabloniarni jest po lewej, a buttony do Twoich stron są po prawej. Może zaproponuję Ci inne rozstawienie: "Informacje zostaw na miejscu", a pod nie przenieś "Strony", pod "Stronami" zostaw button, a pod button przenieś obserwatorów. Na prawo przenieś "Spis treści" (jak zwykle, byłabym za tym, żeby spis znajdował się w kartach, ale Twój blog jest przystosowany do dwukolumnowego wyglądu), a linki do Facebooka i Twittera po prostu włóż do karty "Autorka", jako podpunkt do "Tu mnie znajdziesz" (oczywiście jako link, nie button). 
Może teraz same karty. "Strona główna" ok, "Warto zajrzeć" raczej kojarzy mi się z małą reklamą, więc tak zakładka powinna trafić na sam dół (aktualnie pod "SPAM"). Mogłabyś jednak wyciągnąć stamtąd "Tu mnie znajdziesz" i włożyć do "Autorki", ponieważ tam już się znajduje taki punk i bardziej tam pasuje. Więc przenosimy. Następną kartą jest "Czytam". Sądzę, że całość z zakładki "Warto zajrzeć" powinna się tam przenieść. Mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:
(...)

FANTASTYKA:
Aleksandra:
Kiedy ciemność nadchodzi
Przestrzeń i czas
Oraz zapraszam także na parę innych stron/ Oraz warto też zajrzeć na:
Analizatornie:
Przyczajona logika, ukryty słownik
Głupota oceniających boli podwójnie
Karny kaktus
(...)

Uważam, że te zakładki powinny być wzięte w całość. Więc po zebraniu wszystkiego w jedną zakładkę "Czytam" przenosi się nad "SPAM" (a punk "Tu mnie znajdziesz" widnieje w "Autorce"). 
Kolejną kartą jest właśnie 'Autorka". Tylko szkoda, że tak mało tam o samej autorce, co? Może napisz tam wiele więcej o sobie, bo tak naprawdę, mało wnioskuję z tego króciutkiego opisu. Skoro zakładałaś taką kartę, to proszę, napisz tam prawie wszystko o sobie, od wyglądu, po hobby. Po DŁUGIM i SZCZEGÓŁOWYM opisem możesz umieścić tą wzmiankę o blogu. 
"Oceny" i "SPAM" okey. Ewentualnie brakuje mi jakiś wzmianek o bohaterach (nawet, czego nie znoszę, w spisie treści). Oczywiście nie jest to przymusowy dodatek, ale dobrze taki mieć - jeśli opiszesz tam trochę bohaterów i dodasz zdjęcia czy rysunki, od razu lepiej się czyta samo opowiadanie. 
Proponuję użyć też większej i ozdobniejszej czcionki do tytułów kart i dodatków. Najlepiej takiej (albo podobnej), jaka jest użyta w nagłówku, przy wyrazach "Córka Boga". Zapewniam, że wygląda to naprawdę ładnie. 
Jeśli chodzi o sam zapis rozdziałów. W prologu i rozdziałach brak wyjustowania! Koniecznie to popraw. Dlaczego w rozdziale 3 nie zastosowałaś się do akapitów, tylko robiłaś przerwy? To jest uznawane za błąd.

To tyle, cała estetyka. Mam nadzieję, że tyle starczy. 

UWAGA, INFORMACJA! 15-letnia Desire (autorka blogów survive-defeat.blogspot.com i scars-future.blogspot.com), zgłosiła się do pomocy! Oceni 3 pierwsze blogi  z kolejki Sharley (czyli trzy pierwsze autorki, które się zgłoszą w komentarzu, pod tym postem). Dziewczyna nigdy nie oceniała blogów, to też nie ma zbytniego doświadczenia. Nie zostaje także na stałe, chce tylko pomóc.  Zgłaszacie się na własną odpowiedzialność! Proszę się nie denerwować, że biorę pierwszą, lepszą osobę, która będzie oceniać. Kinga (bo tak się naprawdę nazywa) wprawdzie nie oceniała blogów, ale wie, jak sobie z tym radzić. Czasem sama mi pisze, jakby to ona zrobiła tą, a tamtą ocenę. 

7 komentarzy:

  1. Zglaszam sie z kolejki Sharley
    Jestem zapisana jako "Clover Leland"

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie dlatego miałyśmy komentarze na zatwierdzenie - żeby nie usuwać tych głupich spamów.

      Usuń
  3. A czy Desire mogłaby wziąć bloga z wolnej kolejki? W sensie mojego? [http://pseudonim--faust.blogspot.com/], bo trochę mi przykro, że tak gniję od zimy w kolejce.
    Dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź,
    Anonyma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Pewnie :)
      Przepraszam, ale chyba dwa wpisy w tył, jest informacja, która własnie owych kolejek. Dostałaś informację na blogu, a jeśli nie, to bardzo przepraszam. Jednakże, jako osoba, która była w kolejce, mogłaś czasem zerkną tu i sprawdzić, co się dzieje.

      Usuń
  4. Dziękuję za tę część oceny. Co do akapitów, itp. w postach to się zgadzam i postaram się to ogarnąć. A co do karty "Autorka" to ja sie zawsze martwię, że za dużo napisałam ;_;
    Dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy